102

KLIMA BAKIMI

Klima bakimi / Hijyenik bakim

Klimalarin insan sagligi açisindan yararli olmalari ve konfor saglamalari bakim ve temizliklerinin periyodik olarak yapilmasi ile mümkündür . Bakim ve temizlikleri ihmal edilen cihazlarin (ev, ofis, market, magaza) iç ünitelerinde olusan bakteri ve küf mantarlari hava yoluyla ortamdaki canlilarin sagliklarini zamanla tehdit edecek boyutta tehlike olusturabilmelerinin yaninda birçok allerjik hastaliga neden olmaktadirlar. (Gözde yanma, akma,sulanma,kasinti nedensiz öksürmeler,burun kasintilari ) Çocuklarin bagisiklik sistemi zayif oldugundan özellikle evlerde kullanilan klimalarin anti bakteriyel hijyenik temizligi ihmal edilmemelidir.

Klima cihazlari farkina varmasak da; saman nezlesi, sinüzit,tekrarlayan gribal enfeksiyonlar,göz nezlesi,astim,allerjik sikayetler, lejyoner hastaligi ve hatta zatürreye kadar ulasan rahatsizlik ve hastaliklarin olusumuna sebep olma riski tasimaktadir. Gelisen teknoloji ve degisen çevre kosullari ,saglik konusunda daha dikkatli olmamizi ve bir takim tedbirler almamizi gerektirir hale gelmistir. Bu sebeple Servis olarak bu konuya daha fazla önem vermek durumundayiz. Sirket olarak klima temizleme islemini üç safhada yapmaktayiz. kirden arindirma,durulama ve anti-bakteriyel temizlik.Böylece hem klima cihazlarinin temizligi ve bakimi yapilmakta hemde ortamdaki canlilarin sagligini tehdit edebilecek unsurlar yok edilmektedir.

*Bakim islemlerinde kullanilan anti-bakteriyel yikayici gram pozitif , gram negatif ve sporlu bakterilere karsi etkilidir. Bunun yaninda STAPHYLO COCUS AUREUS, ESCHERICHIA COLI, PSEUDOMONAS AERUGINOSA,MYCOBACTERIUM TUBERCULOSIS, LEGIONALLA PNEUMOFLIA‘ya karsi etkilidir.
Kus gribine (H5N1 virusu) karsi etkilidir
Bakim iselmlerinde kullanilan kimyasal malzemeler insan sagligina ve cihazin metal yada plastik aksamlarina zarar vermeyen kir uzaklastirici TSE ve CE belgeli, malzemelerdir.
Dezenfeksiyon isleminde kullandigimiz malzeme SAGLIK BAKANLIGI onaylidir.
Dezenfeksiyon malzemesi; hastanelerde,cerrahi qlet ve ekipmanlarin,yer ve yüzeylerin dezenfeksiyonunda,KLIMA VE HAVALANDIRMA SISTEMLERINDE, saunalar,lokantalar,kres ve ögrenci yurtlarinda,kuaförler,genel tuvaletler,okullar,kamusal binalar,gida ve hayvanlarintemas ettigi yüzeylerin ve ekipmanlarin dezenfeksiyonunda kullanilir
Dezenfeksiyon malzemesi hakkinda gerektiginde tüm resmi belgeler tarafiniza iletilebilir.(TSE belgeleri,Saglik Bakanligi analiz ve onay belgeleri,Üniversite laboratuvar test sonuçlari,malzeme güvenlik bilgi formu)


Kaliteli ve dürüst hizmet , %100 müsteri memnuniyeti için servisimizi tercih ediniz.

Klima sisteminin sorunsuz çalismasinin yolu, klima servisi bakimlarinin zamaninda yapilmasindan geçiyor. Sistemdeki gaz kaçaklarinin zamaninda farkedilmesiyse servis için klimanin ömrünü uzatiyor ve onarim maliyetlerini düsürüyor. Sogutma gazi en az 6 ayda bir kontrol edilmeli, klima bakimi ve kontrolu yetkili servis te yaptirilmali, gaz yenilenmesinde öncesinde kullanilan gaz kullanilmaya devam edilmeli, uyumsuz gaz kullanilmamali.

Klimanin randimanli olmasi için kis dahil ayda 1 en az 10-15 dk klima çalistirilmalidir çünkü kis mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiginde sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duydugu donanimlarin basinda gelir. Ancak kis boyunca ihmal edilmis,

bakimi yapilmamis klima sistemi, sürekli kullanilmaya basladiginda sorun çikartabilir. Klimadan gelen havanin sürücü ve yolculara dogrudan temas etmemesi için üflemelerin camlara ve tabana verilmesine dikkat etmenin yani sira otomobilin motoru çalistirilmadan ve motor isitilmadan kesinlikle klima açilmamasina, isinmis havanin hizla disari çikabilmesi için camlarin bir süre açik tutulmasina, kalorifer dügmesinin soguk konumunda olmasina, motor çalistiktan sonra klimanin önce düsük devirde, daha sonra istendigi takdirde yüksek devirde çalistirilmasina dikkat edilmelidir.


Klima sisteminin saglikli çalisabilmesi için yilda üç kez servis tarafindan kontrol edilmesi öneriliyor. Klima radyatörünün tas, çarpma gibi darbelerden etkiIenip içindeki gazin bosalmasi sikça karsilasilan arizalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre gazsiz kalan ya da eksik gazla çalisan klima görevini yeterince yapmadigi gibi, hasarin daha da büyümesine ve onarim maliyetlerinin yükselmesine yol açiyor. Kis aylarinda uzun süre çalistirilmayan klima sisteminde gaz oturmasi ya da gaz sizmasi da sik karsilasilan sorunlar arasinda gösteriliyor. Hiç çalismayan klimaIarda sorun büyük ölçüde elektrik arizasindan kaynaklanirken, çalistigi halde yeterince sogutamayan klimalarda bunun nedeni çogunlukla evaparatörde toz birikmesinden kaynaklaniyor. Ülkemiz yol kosullari genelde tozlu oldugundan, varsa polen filtresinin zamaninda degisitirilmemesi, klima sisteminin içindeki sogutmanin gerçeklestigi evaparatörde toz birikmesine neden oluyor. Soguyan hava, biriken tozun tikadigi klima borularindan rahat geçemediginden, yeterince soguma gerçeklesmiyor.


Klima sisteminde sogutmamin olustugu nemli bir bölge olan evaparatöre toz zerreciklerinin sizmasi, zamanla bakterilerin olusmasina da neden oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karsi hassas olan sürücüleri rahatsiz ediyor. Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek üzere, bu is için gelistirilmis antibakteriyel sprey kullanilmasi öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimIenme, bakteri, mantar ve küfü önledigi gibi mikro organizmalarin yol açabilecegi sorunlari da çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullaniliyor. Ozon tabakasina zarar veren R 12 gazinin 1995 yilindan bu yana Avrupa’da satilan otomobillerde kullanilmasi yasaklanmis durumda.Bunun yerine, ozon tabakasina zararsiz R 134a klima gazi kulIaniliyor. Eski model otomobil klimalarinda, kompresörde büyük arizaya yol açtigindan yeni tip gazin kullanilmasi mümkün degil.


Ozon tabakasina zarar vermeyen gazin kullanilabilmesi için, klima kompresörünün degistirilmesi gerekiyor. Ancak yüksek maliyeti yüzünden bu islem fazla tercih edilmiyor. Otomobilde hangi tip klima gazinin kullanilacagiysa, klima kompresörünün üzerinde belirtiliyor. Klima kompresöründe kullanilan yagin da klima gazinin niteligine uygun olmasi gerekiyor. Yanlis yag seçimi de kompresörde arizalara neden olabiliyor.